Najnovšie z témy: Facebook, MediaBrífing, Twitter
Podcasty sa musia po novom registrovať na ministerstve kultúry. Ak ich tvorcovia zverejňujú okrem audia aj videoverzie podcastov napríklad na YouTube, musia sa hlásiť mediálnemu regulátorovi. A ak na videách zarábajú, budú musieť ešte aj zaplatiť správny poplatok, upozorňuje MediaBrífing.
Ukrajina má novú mediálnu legislatívu, ktorá vyvolala vlnu kritiky. Štátny regulačný orgán totiž dostal priveľkú moc a vôbec nie je nezávislý od vlády, píše MediaBrífing.
Instagram priznáva, že to s videami prehnal, a chce sa opäť sústrediť aj na fotky. Sociálna sieť na Slovensku spúšťa aj novú funkciu Notes, ktorá umožňuje zverejňovať na sieti krátke statusy, píše MediaBrífing.
Netflix už má pravidlá, ako chce obmedziť zdieľanie účtov medzi priateľmi. Novinku testuje v Čile, Kostarike a Peru, no do ďalších krajín ju zavedie už čoskoro, píše MediaBrífing.
Keď firmy zverejňujú na internete videá, ktorými chcú zarábať, musia požiadať mediálneho regulátora o autorizáciu a zaplatiť 260 eur. Nový poplatok zaviedlo ministerstvo kultúry, jeho zníženie zatiaľ nechystá. Novinka sa dotkne aj niektorých youtuberov, instagramerov a tiktokerov.
Twitter začal pripravovať softvér potrebný na zavedenie platobných služieb na sociálnej sieti a žiadať regulačné úrady v USA o potrebné povolenia. Informuje o tom Financial Times s odvolaním sa na zdroje oboznámené s plánmi firmy.