Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Reštartu eurofondov pomôže aj návrat dôvery medzi podnikateľmi a štátom
- Rast cien priemyselných výrobcov pokračuje v spomaľovaní, poľnohospodárske výrobky zlacneli o takmer pätinu
- Slovensko skončilo druhé najhoršie z krajín EÚ v rebríčku inovácií, hoci za rok si polepšilo o jednu priečku
- Nemecko pre veľký záujem zastavilo dotácie na solárne panely na nabíjanie áut, peniaze sa vyčerpali deň po spustení programu
- Čínska polícia zadržala miliardára a šéfa zadlženej developerskej firmy Evergrande, Sü Ťia-jin bol kedysi najbohatším mužom Číny
Najnovšie z témy: Rozhovory, Startupy

Nerátame s možnosťou, že sa Aliancia nedostane do parlamentu, hovorí predseda strany Krisztián Forró. „Naša komunita sa spojí, je nás osem a pol percenta. Musíme dosiahnuť päť percent. V župných voľbách sme dosiahli obrovský historický úspech, vďaka čomu je v súčasnosti Aliancia na župnej úrovni najsilnejšou stranou na Slovensku. Môžeme a musíme stavať na tomto úspechu.“

To, čo bolo ešte pred pár rokmi považované za extrém, dnes hovoria aj mainstreamoví politici, hovorí expert na extrémizmus Bernhard Weidinger. „Snažia sa napodobniť krajnú pravicu, pretože majú pocit, že im to funguje… Netuším, ako ďaleko chce ešte Orbán zájsť, ale podľa mňa sa mu už podarilo zaviesť v jeho krajine neliberálnu demokraciu.“
Ľudia, ktorí sa v komunikácii cítia nevypočutí, majú v skutočnosti často sami problém s počúvaním, hovorí psychologička Andrea Hladká. „Majú na tom podiel vzorce správania z našej primárnej rodiny a z prostredia, v ktorom sme vyrastali. Ak sme nevideli, že by naši rodičia aktívne počúvali jeden druhého alebo nepočúvali ani nás ako deti, tak sme sa to nenaučili ani my.“
Vlakom by sa cestujúci na Slovensku mohli previezť dvestovkou v roku 2025, myslí si minister dopravy Pavol Lančarič. Vtedy by mohla byť hotová modernizácia úseku pri Devínskej Novej Vsi do Česka okrem úseku Malacky – Kúty. Projekt výrazne mešká pre stavebné povolenia.
Telefonoval mi Ivan Mikloš, opisuje bývalý šéf Orangeu Pavol Lančarič, ako sa z neho stal minister dopravy. V štátnych firmách, ktorých je pod ministerstvom dopravy veľa, by zlepšil reporting a komunikáciu. „Predtým, ako ide manažér urobiť niečo zásadné, by bolo normálne a slušné, aby o tom vedel akcionár.“
Úplnú hluchotu považujem za najťažšie postihnutie, pretože navonok je neviditeľné, hovorí nepočujúca učiteľka Zuzana Knapová Daubnerová v rozhovore, ktorý sa uskutočnil za prítomnosti tlmočníka. „Keď si blízki rozprávali vtipy, to boli pre mňa najhoršie momenty. Vtedy ma často oblieval studený pot.“