Najnovšie z témy: Divadlo, Sexuálne zneužívanie, Školstvo, Žilina
Umelá inteligencia môže učiteľom pomôcť vytvoriť nové zadania na domáce úlohy či aktivity na hodinách. „Je nástrojom, ako byť kreatívnejší rýchlejšie,“ vraví v rozhovore učiteľ angličtiny Filip Kšenzulák.
Učitelia by mali študentom odporúčať použitie umelej inteligencie. „Kreatívny proces v škole sa tým môže len zlepšiť,“ vraví učiteľ angličtiny Filip Kšenzulák. „Niekto ju bude používať ako nástroj na podvádzanie, lebo mu to bude pripadať prirodzené, a niekto ju použije v rámci kreatívneho procesu ako nástroj, ktorý mu umožní vytvoriť niečo ešte lepšie, ako by vytvoril sám.“
Na budove Mestského úradu v Žiline začínajú s výstavbou vegetačnej zelenej strechy. Tá má mnoho pozitív – pomáha zadržiavať vlhkosť, reguluje teplotu, v zime udržuje teplo a v lete chladí, povedala hovorkyňa mesta.

Vďaka umelej inteligencii môžu byť hodiny ešte viac šité na mieru konkrétnym študentom, vraví v rozhovore učiteľ angličtiny Filip Kšenzulák. Program ChatGPT napríklad dokáže vytvoriť cvičenie, aj keď má učiteľ veľmi špecifické požiadavky.
Plán obnovy mal pomôcť odstrániť zo škôl bariéry, aby tam mohli chodiť aj deti s hendikepom. Rozpočet na jednu školu však Slovensko obmedzilo na 130-tisíc eur a to je tak málo, že sa školy takmer nehlásia. „Ešte pred krízou stál iba výťah 80-tisíc eur,“ hovorí Barbora Lukáčová z bratislavskej župy.
Pri čerpaní peňazí z plánu obnovy štát neumožnil hlásiť sa školám z viacerých okresov v Trnavskom kraji. Peniaze na školy a škôlky nemôžu žiadať napr. ani v satelitoch okolo Bratislavy – v Kvetoslavove, Hviezdoslavove či Šamoríne.