Najnovšie z témy: Rozhovory, Útok na Zámockej
Umelá inteligencia môže učiteľom pomôcť vytvoriť nové zadania na domáce úlohy či aktivity na hodinách. „Je nástrojom, ako byť kreatívnejší rýchlejšie,“ vraví v rozhovore učiteľ angličtiny Filip Kšenzulák.
Vždy sa hádame a každý projekt je boj, hovoria autori víťazného konceptu na obnovu bratislavských kúpeľov Grössling. Trojica talianskych architektov v rozhovore hovorí, ako projekt našli, prečo sa doň zamilovali a prečo im Staré Mesto pripomína Florenciu.
Historička Evina Stein búra populárne mýty o stredoveku. Hovorí, že nie je pravda, že by si vtedy všetci mysleli, že Zem je plochá. „Vedci si to rozhodne nemysleli. Veľmi dobre vedeli, že Zem je guľatá,” hovorí.
Na Slovensku ani poriadne neprebehla denacifikácia, vraví Tomáš Lang, autor novej knihy o holokauste u nás. „Vedenie komunistickej strany vzalo mladých gardistov do strany, ako to spravili v Maďarsku s ‚malými nyilašovcami‘. Kým nespracujeme minulosť, tá sa vždy znovu objaví,“ povedal v rozhovore.
Tisovo Slovensko sa chválilo, že jeho protižidovské opatrenia sú prísnejšie než Norimberské zákony, vraví v rozhovore autor novej knihy o slovenskom holokauste Tomáš Lang. Prešovský župan nariadil žltými hviezdami označiť dokonca aj detské kočíky, hovorí Lang.
Učitelia by mali študentom odporúčať použitie umelej inteligencie. „Kreatívny proces v škole sa tým môže len zlepšiť,“ vraví učiteľ angličtiny Filip Kšenzulák. „Niekto ju bude používať ako nástroj na podvádzanie, lebo mu to bude pripadať prirodzené, a niekto ju použije v rámci kreatívneho procesu ako nástroj, ktorý mu umožní vytvoriť niečo ešte lepšie, ako by vytvoril sám.“