Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Spaľovacie autá zrejme zakážu, ale na Slovensko prichádza elektrické Porsche Cayenne
- Akcie Deutsche Bank klesli o desať percent, náklady na poistenie jej dlhopisov prudko vzrástli
- Volkswagen na Slovensku vyrobil opäť menej áut, udržal si však rast tržieb
- Nafta sa na Slovensku predávala najlacnejšie za viac než rok, cena Naturalu 95 bola najnižšia od polovice januára
- Daňový servis: Daňové priznanie živnostníka krok za krokom
Najnovšie z témy: Mochovce
Slovenské elektrárne minulý piatok zvýšili nominálny výkon reaktora v 3. bloku Mochoviec z 20 % na 35. Reaktor už dokáže produkovať paru pre pohon oboch turbogenerátorov a začína nepretržite dodávať energiu do siete.
Tretí blok atómovej elektrárne v Mochovciach prestal pracovať. Počas záťažových testov objavili Slovenské elektrárne drobné netesnosti na jeho hornom bloku, reaktor čaká na opravu. Výrobu elektriny v treťom bloku to oddiali o niekoľko týždňov až o mesiace. (tvnoviny.sk)
Tretí blok jadrovej elektrárne v Mochovciach už beží na minimálny kontrolovaný výkon po spustení štiepnej reakcie v novom reaktore. „Toto je veľmi dôležitý míľnik pri spúšťaní jadrového reaktora. Je to moment, keď nám jadrové palivo v reaktore ožilo a reaktor uvádzame do života. Na plný výkon by mal ísť začiatkom budúceho roka,“ uviedol šéf Slovenských elektrární Branislav Strýček.

Fotogaléria: Ako vyzeralo nočné zavážanie jadrového paliva v treťom bloku elektrárne Mochovce. Najbližšie dni zavedú vyše 340 palivových tyčí, potom bude nasledovať tlaková skúška a približne o mesiac prvá jadrová reakcia.
Dokončenie Mochoviec bude ako projektový riaditeľ viesť Robert Jordan, Austrálčan, ktorý uplynulých päť rokov pôsobil ako riaditeľ výstavby jadrovej elektrárne Hinkley Point C v anglickom Somersete. Oznámili to Slovenské elektrárne.
Údaje v štúdii OECD, podľa ktorej sú Mochovce najdrahšia nová elektráreň na svete, zrejme nesedia, naopak, v rámci Európy sú Mochovce v prepočte na inštalovaný výkon najlacnejší projekt. Všetky nové elektrárne sa totiž po havárii vo Fukušime a rozpade dodávateľského reťazca výrazne predražili.