Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Bíreš politikom ukázal, ako sa majú riešiť konflikty
- Ceny benzínu začali opäť rásť, nafta sa dostala na 10-mesačné maximum a jej cena sa blíži benzínu
- Britský regulátor naznačil, že schváli upravený plán Microsoftu na prevzatie firmy Activision Blizzard, transakcia za 69 miliárd dolárov by bola najväčšou svojho druhu v odvetví
- Japonsko pokračuje v mimoriadne uvoľnenej menovej politike, centrálna banka ponechala krátkodobé úrokové sadzby na mínus 0,1 percenta
- Veľkoobchodná cena plynu pre Európu klesla po správe o konci štrajkov v austrálskych závodoch Chevronu na LNG
Najnovšie z témy: Automobilový priemysel, Eduard Heger, Klimatická kríza
Americké automobilové odbory rozšírili štrajky v automobilkách General Motors a Stellantis. Štrajky za lepšie mzdy sa začali v polovici mesiaca.
Volvo pri Košiciach môže podľa Hospodárskych novín rozšíriť výrobu ešte viac než na zvažovaných pol milióna áut ročne. Denník s odvolaním na dva zdroje tvrdí, že v hre je aj tretia fáza s výrobou 750-tisíc áut. Zatiaľ koncern nepotvrdil ani druhú.
Dopyt po plyne v Európe sa počas nasledujúcich 20 rokov drasticky zníži, predpokladá štúdia Deloittu a nemeckého inštitútu Öko. Do roku 2040 by mohol oproti roku 2021 klesnúť o dve tretiny a do roku 2050 až o 95 %.

Nové spaľovne, ktoré plánujú stavať investori po Slovensku, sú zbytočne veľké a väčšinu nebudeme potrebovať, vyplýva z analýzy Inštitútu environmentálnej politiky. Ak by sa postavili, hrozí, že Slovensko sa stane závislé od produkcie a dovozu odpadu. Spaľovne produkujú aj nemalé skleníkové plyny.
Úplný odchod od fosílnych palív je nerealistický, povedal čínsky vyslanec pre klimatické otázky Sie Čen-chua. Dodal, že tieto palivá, ktoré prispievajú k otepľovaniu klímy, musia aj naďalej hrať dôležitú úlohu pri zabezpečovaní globálnych energetických potrieb.
Volvo a jeho subdodávatelia po možnom zdvojnásobení jeho výroby v košickom regióne dohromady vytvoria skoro 20-tisíc nových pracovných miest. Na mieste budúcej automobilky pri Košiciach to vyhlásil predseda SaS Richard Sulík. Pre región to bude podľa neho ešte silnejší impulz, ako keď sa tam vybudovali železiarne.