Najnovšie z témy: Hekeri a kyberbezpečnosť, MediaBrífing
Spoločnosť TrustLab merala rozšírenie dezinformácií na online platformách. Najhoršie skončil Twitter, nasleduje Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn a najlepšie skončil YouTube, informuje MediaBrífing.
Dve tretiny ľudí zdieľajú príspevok na sociálnych sieťach, hoci boli vystríhaní pred jeho nepravdivosťou, ukázali to najnovšie dáta od Facebooku, Instagramu a TikToku. „Kvalitná práca fact-checkerov a zdanlivo efektívny nástroj upozorňujúci na lži majú len obmedzený vplyv,“ píše Filip Struhárik v MediaBrífingu.
Čínskym hekerom sa podarilo ukradnúť desiatky tisíc e-mailov z účtov amerického ministerstva zahraničných vecí. Agentúre Reuters to povedal nemenovaný zamestnanec amerického senátu, ktorý sa zúčastnil na brífingu predstaviteľov rezortu diplomacie.
Univerzitu obrany v Brne napadli v stredu hekeri. Podarilo sa im získať dáta vyučujúcich, zápisy z porád či finančné výkazy. Hekeri za získané dáta požadujú výkupné.
MediaBrífing opisuje, čo chcú politické strany robiť s médiami: Progresívne Slovensko chce zastaviť štátnu reklamu na dezinformačných weboch, Republika navrhuje kontrolu spisovnej slovenčiny a plánuje regulovať, kto chodí do politických diskusií. Smer, Hlas a SNS majú vo svojich programoch len veľmi nekonkrétne sľuby.
OĽaNO navrhuje zákon, ktorý by zakázal krížové vlastníctvo médií a subjektov v oblasti zdravotníctva. Igor Matovič sa tak snaží pritlačiť na Pentu. Jej vydavateľstvo dlhodobo útočí na OĽaNO, podporuje Smer a Hlas a publikuje skrytú reklamu na podnikanie Penty v zdravotníctve, píše MediaBrífing.