Najnovšie z témy: MediaBrífing, Umelá inteligencia
Moratórium praje falošným informáciám, píše Newsfilter. „Nevieme, koľkých ľudí deepfake nahrávky a videá zasiahnu tak, že sa pretavia do ich volebných rozhodnutí. Sú skôr amatérske a hlúpe, lenže technológie idú dopredu oveľa rýchlejšie ako schopnosti ľudí odhaľovať falošné správy.“
Spoločnosť TrustLab merala rozšírenie dezinformácií na online platformách. Najhoršie skončil Twitter, nasleduje Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn a najlepšie skončil YouTube, informuje MediaBrífing.
Dve tretiny ľudí zdieľajú príspevok na sociálnych sieťach, hoci boli vystríhaní pred jeho nepravdivosťou, ukázali to najnovšie dáta od Facebooku, Instagramu a TikToku. „Kvalitná práca fact-checkerov a zdanlivo efektívny nástroj upozorňujúci na lži majú len obmedzený vplyv,“ píše Filip Struhárik v MediaBrífingu.
V týchto voľbách sa prvýkrát používajú falošné videá a nahrávky vytvorené pomocou umelej inteligencie. Deje sa to aj v čase moratória, keď médiá môžu reagovať na nepravdivé tvrdenia len obmedzene. Úrady od začiatku týždňa evidujú už 37 prípadov deepfake videí.
Nahrávka reportérky Moniky Tódovej s predsedom jednej z politických strán je podvod vytvorený umelou inteligenciou a technológiou syntetického hlasu. Pre agentúru AFP to uviedli analytici na základe niekoľkých faktorov záznamu.
Meta predstavila svoje prvé produkty založené na generatívnom AI pre spotrebiteľov. Je medzi nimi aj chatovací systém, ktorý dokáže vytvárať textové odpovede a realistické obrázky.