Najnovšie z témy: Daniel Bútora, Ľudovít Ódor / úradnícka vláda, Školstvo, V redakcii
Za sedem rokov som kúpil možno 300 pier, ktoré som rozdal žiakom, vraví učiteľ Martin Benda o situácii v škole na východe Slovenska. Nedokážu tam zabezpečiť učiteľov, nemajú peniaze na asistentov ani na moderné učebnice. „Keď žiakom nedáte pero, nebudú písať. Často nemajú ani zošit. Ja teda musím kúpiť 20 zošitov a oni si z toho trhajú papiere.“

Adrián Baláž hovorí, ako mu asistentka učiteľa zmenila život. Pochádza z ťažkých sociálnych podmienok, bol drzý žiak a vyrušoval. Vďaka asistentke sa začal učiť a nabral sebavedomie. Dnes je sám asistentom učiteľa a pomáha problémovým žiakom, akým bol kedysi aj on.
V 90. rokoch sme na investície dávali viac, hovorí podpredsedníčka vlády Lívia Vašáková. Investičný dlh je podľa nej 40 miliárd eur. „To je presne to, čo vidíte: že máme nefungujúcu železničnú sieť, rozbité cesty, chýbajú nám kanalizácie, vodovody, čističky odpadových vôd, máme schátrané budovy, verejné priestranstvá.“
Ak by Slovensko podľa vicepremiérky Lívie Vašákovej investovalo aspoň tak ako Česko, Poľsko, Maďarsko, tak by sme tu každý rok mohli mať tri nové nemocnice naviac alebo dostavaných 13 kilometrov diaľnic. Vašáková má na starosti eurofondy a plán obnovy.
Podľa premiéra Ódora sa eurofondy na Slovensku spravujú horšie ako stánok s langošmi. Jeho vláda preto predstavila doteraz najprepracovanejší návod, ako zlepšiť ich čerpanie. Navrhuje nový 50-miliónový fond pre pomoc žiadateľom s prípravou projektov či podávanie žiadostí o projekty v angličtine, aby ich mohli hodnotiť zahraniční experti. (euractiv)
The Guardian uverejnil reportáž o segregovanej rómskej škole v časti Podsadek v Starej Ľubovni. Píše o „národnom škandále“ a opisuje, ako sa na Slovensku systematicky segregujú rómske deti, ktoré sú odsúdené na nekvalitné vzdelanie a život v chudobe.