Najnovšie z témy: Rozhovory, Slovensko očami cudzincov
Obchvat Zvolena sa v najbližších desiatich rokoch stavať nezačne, myslí si šéf projektantskej spoločnosti Amberg Engineering Slovakia Martin Bakoš. Najviac sa zasekol na spore o trasu.
Fotovoltika by mohla Slovensku dodať ešte 2,5- až 3-tisíc megawattov, tvrdí nový minister hospodárstva Peter Dovhun. Stalo by sa tak, ak by sa fotovoltickými panelmi zaplnili všetky na to vhodné strechy obytných a priemyselných budov. To by prevýšilo aj dnešné klimatické záväzky krajiny.
Nový minister hospodárstva Peter Dovhun chce už o dva týždne predložiť vláde nový akčný plán rozvoja elektromobility. Jeden z jeho predchodcov Richard Sulík sa pritom viac zameriaval na rozvoj dopravy na báze vodíka.
Peter Švec zostáva štátnym tajomníkom ministerstva hospodárstva aj po tom, čo nebol vymenovaný za ministra hospodárstva v novej úradníckej vláde. Denníku E to potvrdil jeho nový šéf minister Peter Dovhun.

Minister hospodárstva Peter Dovhun si nemyslí, že nová vláda príde s ďalším dodatočným dodanením firiem, ktoré zvýšili svoje zisky vďaka energetickej kríze aj vojne na Ukrajine. „Akékoľvek zmeny v daňových zákonoch alebo mechanizmoch nepatria do priorít tejto vlády v období, ktoré má k dispozícii,“ hovorí v rozhovore pre Denník E.
Samotná výstavba úseku D1 Turany – Hubová by mohla trvať päť či šesť rokov. „Dalo by sa to aj rýchlejšie, závisí to potom už iba od organizácie výstavby, či budete napríklad tunel raziť z jednej alebo z oboch strán a podobne,“ hovorí Martin Bakoš, šéf spoločnosti Amberg Engineering Slovakia, ktorá projektuje diaľnice.