Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Bíreš politikom ukázal, ako sa majú riešiť konflikty
- Ceny benzínu začali opäť rásť, nafta sa dostala na 10-mesačné maximum a jej cena sa blíži benzínu
- Britský regulátor naznačil, že schváli upravený plán Microsoftu na prevzatie firmy Activision Blizzard, transakcia za 69 miliárd dolárov by bola najväčšou svojho druhu v odvetví
- Japonsko pokračuje v mimoriadne uvoľnenej menovej politike, centrálna banka ponechala krátkodobé úrokové sadzby na mínus 0,1 percenta
- Veľkoobchodná cena plynu pre Európu klesla po správe o konci štrajkov v austrálskych závodoch Chevronu na LNG
Najnovšie z témy: Železnice
Od pondelka zostanú bez vlakov tri okresy na východe. Namiesto vlakov bude cestujúcich pri Humennom voziť približne 25 autobusov. Elektrifikácia na úseku Strážske – Humenné pozastaví železničnú dopravu aj na úseku Humenné – Medzilaborce mesto a Humenné – Stakčín. Autobusy majú byť kapacitne prispôsobené, no tradične sú pomalšie ako vlaky.
Najprv sa má modernizovať trať z Leopoldova do Nitry a z Bratislavy do Nových Zámkov, až potom sa bude uvažovať o novej železnici. Podľa Útvaru hodnoty za peniaze sa na tom dohodli analytici ministerstva financií, ŽSR a ministerstvo dopravy. Cieľom je zrýchliť vlakové spojenie Bratislavy a Nitry.
Slovensko odovzdalo Ukrajine 265 ruských nákladných vagónov, ktoré po začiatku vojny uviazli na slovenskom území. Ďalšie sú stále tu. Podobne nechalo Ukrajinu znárodniť vagóny Poľsko, v Maďarsku väčšina vozňov zostala. (icjk)
Pre Progresívne Slovensko je prioritou železničná doprava, povedala Tamara Stohlová (PS) v predvolebnej diskusii Denníka N o životnom prostredí. Pripomenula, že regiónom okrem iného pomôže zvýšiť cestovný ruch a jej posilnením zníži Slovensko emisie. „Na rozvoj železníc máme peniaze z plánu obnovy,“ dodala.
Humenné, Medzilaborce a Sninu na rok odstavia od železničnej dopravy, vlaky nahradia autobusy. Dôvodom je elektrifikácia trate do Humenného, výluka je však aj na tratiach, kde tieto práce vôbec prebiehať nebudú.
Slovensko podľa Greenpeace investovalo za 30 rokov do ciest dvakrát toľko než do železníc. Organizácia sa opiera o dáta do roku 2018. Diaľničná sieť sa rozšírila 2,5-násobne, zatiaľ čo nenávratne skončili dve železničné trate.