Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Štátni analytici ukázali čierny scenár, ak by po voľbách nevznikla nová vláda
- Národná diaľničná spoločnosť musí znovu vyhodnotiť mýtny tender, víťazstvo Czechtollu zrušili po tretí raz
- Benzín aj nafta na slovenských pumpách ďalej draželi, Natural 95 aj nafta dosiahli zhruba desaťročné maximá
- Inflácia v eurozóne v septembri prekvapujúco klesla na dvojročné minimum 4,3 percenta, v auguste bola 5,2 percenta
Najnovšie z témy: MediaBrífing, Umelecké noviny
Spoločnosť TrustLab merala rozšírenie dezinformácií na online platformách. Najhoršie skončil Twitter, nasleduje Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn a najlepšie skončil YouTube, informuje MediaBrífing.
Dve tretiny ľudí zdieľajú príspevok na sociálnych sieťach, hoci boli vystríhaní pred jeho nepravdivosťou, ukázali to najnovšie dáta od Facebooku, Instagramu a TikToku. „Kvalitná práca fact-checkerov a zdanlivo efektívny nástroj upozorňujúci na lži majú len obmedzený vplyv,“ píše Filip Struhárik v MediaBrífingu.
MediaBrífing opisuje, čo chcú politické strany robiť s médiami: Progresívne Slovensko chce zastaviť štátnu reklamu na dezinformačných weboch, Republika navrhuje kontrolu spisovnej slovenčiny a plánuje regulovať, kto chodí do politických diskusií. Smer, Hlas a SNS majú vo svojich programoch len veľmi nekonkrétne sľuby.
OĽaNO navrhuje zákon, ktorý by zakázal krížové vlastníctvo médií a subjektov v oblasti zdravotníctva. Igor Matovič sa tak snaží pritlačiť na Pentu. Jej vydavateľstvo dlhodobo útočí na OĽaNO, podporuje Smer a Hlas a publikuje skrytú reklamu na podnikanie Penty v zdravotníctve, píše MediaBrífing.
Facebook a Instagram kedysi automaticky odstraňovali fotky odhalených ženských pŕs. To sa čiastočne mení aspoň pri príspevkoch upozorňujúcich na rakovinu prsníka, všíma si MediaBrífing.
Šesť najväčších slovenských dezinformačných webov môže mesačne na online reklamách zarobiť dohromady viac ako 56-tisíc eur. Vyplýva to z novej štúdie, o ktorej píše newsletter MediaBrífing.