Najnovšie z témy: MediaBrífing, X/Twitter
Dve tretiny ľudí zdieľajú príspevok na sociálnych sieťach, hoci boli vystríhaní pred jeho nepravdivosťou, ukázali to najnovšie dáta od Facebooku, Instagramu a TikToku. „Kvalitná práca fact-checkerov a zdanlivo efektívny nástroj upozorňujúci na lži majú len obmedzený vplyv,“ píše Filip Struhárik v MediaBrífingu.
Sociálna sieť X (predtým Twitter) by mohla na začiatku budúceho roka vykázať zisk, uviedla jej šéfka Linda Yaccarinová. V posledných týždňoch sa na platformu podľa nej vo veľkom vracajú inzerenti.
Sociálna sieť X (predtým Twitter) deaktivovala funkciu umožňujúcu nahlasovať dezinformácie o voľbách z ponuky vo všetkých oblastiach okrem EÚ. To vyvolalo obavy z ich šírenia pred dôležitými voľbami v USA či Austrálii.
MediaBrífing opisuje, čo chcú politické strany robiť s médiami: Progresívne Slovensko chce zastaviť štátnu reklamu na dezinformačných weboch, Republika navrhuje kontrolu spisovnej slovenčiny a plánuje regulovať, kto chodí do politických diskusií. Smer, Hlas a SNS majú vo svojich programoch len veľmi nekonkrétne sľuby.
OĽaNO navrhuje zákon, ktorý by zakázal krížové vlastníctvo médií a subjektov v oblasti zdravotníctva. Igor Matovič sa tak snaží pritlačiť na Pentu. Jej vydavateľstvo dlhodobo útočí na OĽaNO, podporuje Smer a Hlas a publikuje skrytú reklamu na podnikanie Penty v zdravotníctve, píše MediaBrífing.
Elon Musk uvažuje o spoplatnení prístupu k sociálnej sieti X pre všetkých, tvrdí, že je to jediná možnosť, ako sa zbaviť botov a falošných účtov. „Chceme, aby to bola len malá suma,“ povedal.