Najnovšie z témy: Duševné zdravie, Facebook, MediaBrífing, TikTok
Spoločnosť TrustLab merala rozšírenie dezinformácií na online platformách. Najhoršie skončil Twitter, nasleduje Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn a najlepšie skončil YouTube, informuje MediaBrífing.
Dve tretiny ľudí zdieľajú príspevok na sociálnych sieťach, hoci boli vystríhaní pred jeho nepravdivosťou, ukázali to najnovšie dáta od Facebooku, Instagramu a TikToku. „Kvalitná práca fact-checkerov a zdanlivo efektívny nástroj upozorňujúci na lži majú len obmedzený vplyv,“ píše Filip Struhárik v MediaBrífingu.
Meta predstavila svoje prvé produkty založené na generatívnom AI pre spotrebiteľov. Je medzi nimi aj chatovací systém, ktorý dokáže vytvárať textové odpovede a realistické obrázky.
Ako spoznáte vo vzťahu budúceho manipulátora? „Spočiatku býva manipulácia nenápadná; k zmene dochádza často vtedy, keď si partner začne byť vami istý. Manipulátorov teda pravdepodobne nevyselektujete na úplnom začiatku,“ hovorí psychologička Lenka Pavuková Rušarová. V poradni upozorňuje, aké varovné signály si treba všímať.
Európska komisia vyzvala Facebook, Instagram či TikTok, aby pred voľbami viac chránili slovenských používateľov pred ruskou propagandou a cudzími zásahmi. V prípade, že to prevádzkovatelia sociálnych sietí neurobia, môžu čeliť vysokým pokutám.
MediaBrífing opisuje, čo chcú politické strany robiť s médiami: Progresívne Slovensko chce zastaviť štátnu reklamu na dezinformačných weboch, Republika navrhuje kontrolu spisovnej slovenčiny a plánuje regulovať, kto chodí do politických diskusií. Smer, Hlas a SNS majú vo svojich programoch len veľmi nekonkrétne sľuby.