Predseda SNS Andrej Danko v televízii potvrdil, že má priamy vplyv na fungovanie Železničnej spoločnosti Slovensko. V diskusnej relácii TA3 spresnil, že rokuje s manažérmi firmy napríklad o tom, aby dostala peniaze na modernizáciu vlakov. „Bavil som sa s manažmentom ZSSK o 60-miliónovej dotácii od štátu,“ uviedol.
Usiluje sa aj o to, aby ZSSK mala na Slovensku väčší vplyv na úkor súkromných dopravcov. „Chcem zastaviť tú dnešnú servilnosť štátu voči súkromníkom,“ povedal Danko.
Danko je predsedom parlamentu, po formálnej stránke by nemal mať na ZSSK dosah. Za fungovanie štátneho dopravcu oficiálne zodpovedá ministerstvo dopravy, ktoré riadi nominant Mosta-Híd Arpád Érsek.
O tom, že predseda SNS má vplyv na ZSSK, hovoril aj majiteľ RegioJetu Radim Jančura.
Danka bez dôkazov obvinil, že sa snaží prihrávať zákazky do rúk železničných firiem ako ŽOS Vrútky, za ktorou stojí bývalý politik SNS Víťazoslav Móric, a ŽOS Trnava, ktorú ovláda podnikateľ Vladimír Poór. „Danko je na tieto firmy napojený,“ tvrdil Jančura s tým, že to tak „počul“.
ZSSK dnes prevádzkuje absolútnu väčšinu osobnej železničnej dopravy na Slovensku, každý rok ju štát dotuje čiastkou, ktorá presahuje 200 miliónov eur.
Danko v televízii emotívne rozprával o tom, že ju štát musí podporovať ešte viac, pretože zamestnáva 6000 ľudí. Firma sa podľa neho musí modernizovať. „Robím všetko pre to, aby sa v ZSSK nastavili lepšie mechanizmy,“ povedal Danko.
Danko zopakoval aj svoj dlhodobý názor, že by si štát mal vybudovať aj vlastného lodného dopravcu, ako mal za socializmu. „Ide ma roztrhnúť, keď sa pozerám na Dunaj a nevidím tam ani jednu slovenskú loď,“ dodal Danko.
Čítajte viac: Päť Dankových výrokov o RegioJete, ktoré nesedia