Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Rozšírenie rozpočtovej diery o pol miliardy podporila polovica opozície
- Dôchodcovia budú dostávať pred Vianocami vyšší trinásty dôchodok, poslanci zároveň obmedzili zvýhodnené predčasné penzie po 40 odpracovaných rokoch
- Slovensko predalo štátne dlhopisy za 635 miliónov švajčiarskych frankov, výnosy pre investorov sú nižšie než pri eurových, ale riziková prirážka podobná
- Predaj nových áut v EÚ v marci klesol o päť percent, najvýraznejšie od júla 2022
- Nemecký HDP sa podľa Bundesbanky v prvom štvrťroku pravdepodobne mierne zvýšil, zatiaľ nie je isté, či rast bude pokračovať
Najnovšie z témy: Obchvat Prešova
Štvorkilometrovú časť obchvatu Prešova s tunelom Bikoš sprístupní štát vodičom 25. septembra, informovala Národná diaľničná spoločnosť. Deň pred otvorením si bude môcť tunel prísť pozrieť verejnosť.
Nový úsek diaľnice D1, ktorý obchádza Prešov, môže ušetriť šoférom cestou z Bratislavy do Košíc viac než 10 minút. Juhozápadný obchvat mesta je však známejší svojou vysokou cenou, ktorá presiahla 40 miliónov eur na kilometer.
Diaľničná spoločnosť spustí 28. októbra západnú časť prešovského obchvatu s tunelom Prešov. Osemkilometrový úsek za viac než 350 miliónov eur bez DPH stavalo združenie firiem Eurovia, Doprastav a Metrostav.
Druhá etapa severného obchvatu Prešova je síce ekonomicky návratná, ale viac by sa oplatilo stavať východný obchvat, zistili vládni analytici. Východný variant by mal najvyšší pomer benefitov k nákladom – až 2,6. Nie je však naprojektovaný.
Výstavba 2. etapy severného obchvatu Prešova je ekonomicky návratná aj so 4 jazdnými pruhmi, ale v polovičnom profile vychádza ešte výhodnejšie, zhodnotili analytici Útvaru hodnoty za peniaze. Stavať sa má v rokoch 2022 až 2026.
Časť obchvatu Prešova s tunelom Bikoš bude financovaná z eurofondov. Na stavbu za vyše 143 miliónov eur bez DPH dostane Národná diaľničná spoločnosť 57,6 milióna eur z fondov EÚ.