Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Akcia Vírus možno ukazuje zrod modelu najväčšieho tunelovania štátu
- Slovensko a Ukrajina zmierňujú napätie v obilnom spore, chystajú systém obchodovania na základe licencií
- Akcie Toshiby sa po 74 rokoch stiahnu z tokijskej burzy, skupina investorov vedená firmou JIP ju zmení na súkromný podnik
- Ropa Brent zlacnela pod 93 dolárov za barel, zástupcovia amerického Fedu naznačovali, že konca roka ešte raz zvýšia úroky
- Švajčiarska centrálna banka prekvapivo ponechala základný úrok na 1,75 percenta, sadzby nezmenila prvý raz od vlaňajšieho marca
Najnovšie z témy: Obchvat Prešova
Štvorkilometrovú časť obchvatu Prešova s tunelom Bikoš sprístupní štát vodičom 25. septembra, informovala Národná diaľničná spoločnosť. Deň pred otvorením si bude môcť tunel prísť pozrieť verejnosť.

Nový úsek diaľnice D1, ktorý obchádza Prešov, môže ušetriť šoférom cestou z Bratislavy do Košíc viac než 10 minút. Juhozápadný obchvat mesta je však známejší svojou vysokou cenou, ktorá presiahla 40 miliónov eur na kilometer.
Diaľničná spoločnosť spustí 28. októbra západnú časť prešovského obchvatu s tunelom Prešov. Osemkilometrový úsek za viac než 350 miliónov eur bez DPH stavalo združenie firiem Eurovia, Doprastav a Metrostav.
Druhá etapa severného obchvatu Prešova je síce ekonomicky návratná, ale viac by sa oplatilo stavať východný obchvat, zistili vládni analytici. Východný variant by mal najvyšší pomer benefitov k nákladom – až 2,6. Nie je však naprojektovaný.

Výstavba 2. etapy severného obchvatu Prešova je ekonomicky návratná aj so 4 jazdnými pruhmi, ale v polovičnom profile vychádza ešte výhodnejšie, zhodnotili analytici Útvaru hodnoty za peniaze. Stavať sa má v rokoch 2022 až 2026.
Časť obchvatu Prešova s tunelom Bikoš bude financovaná z eurofondov. Na stavbu za vyše 143 miliónov eur bez DPH dostane Národná diaľničná spoločnosť 57,6 milióna eur z fondov EÚ.