Nintendo plánuje natočiť hraný film na motívy hernej série The Legend of Zelda. Chce zopakovať tohtoročný úspech snímky Super Mario Bros. vo filme, ktorá vznikla podľa postáv inštalatérov Maria a Luigiho z hier značky Nintendo.
Nintendo za polrok do septembra zvýšilo čistý zisk o 17 % na rekordných 1,7 miliardy eur. Firma vďaka vysokému predaju videohier a slabšiemu jenu zlepšila výhľad na celý fiškálny rok.
Vo štvrtok sa v Košiciach začne najväčšia videoherná konferencia na Slovensku Game Days. V Kulturparku budú prednášať okrem domácich hostí aj predstavitelia svetových firiem ako Nintendo, Ubisoft, Paradox Interactive a Riot Games.
Microsoft dokončil najväčšiu transakciu vo svojej 48-ročnej histórii. Za 69 miliárd dolárov prevzal vývojára hier a vydavateľa interaktívneho zábavného obsahu Activision Blizzard.
Microsoft môže byť ešte väčším hráčom v hernom priemysle. Britský úrad predbežne schválil jeho 69-miliardový nákup vydavateľstva Activision Blizzard, ktoré stojí za známymi hrami Call of Duty. Pôjde o najväčší obchod v dejinách videohier.
Britský regulátor naznačil, že schváli upravený plán Microsoftu na prevzatie firmy Activision Blizzard. Úrad na jar akvizíciu za 69 miliárd dolárov zablokoval pre obavy z negatívnych vplyvov na konkurenciu v cloudových herných službách.
S partiou sme robili lúpeže, bola to zábava, no neskôr sa z hry stal len stroj na peniaze, spomínajú ľudia z herného priemyslu na hru GTA V. Najziskovejšia videohra, ktorá sa preslávila možnosťou robiť si v nej, čo sa len človeku zachce, oslavuje desať rokov.
Ľudia sa po skončení pandémie hrajú menej videohier. Slovenská firma Superscale vývojárom pomáha s predajom starších hier, ktorým sa až tak nedarilo. Predaje hry starej 12 rokov, ktorú sedem rokov nikto nevylepšil, zvýšili až štvornásobne.
Najväčší poľský výrobca videohier CD Projekt prepustí 100 ľudí z vývojárskeho štúdia CD Projekt RED. To zodpovedá približne deviatim percentám celkovej pracovnej sily štúdia.
Termín na ukončenie prevzatia firmy Activision Blizzard Microsoftom bol predĺžený do 18. októbra. Firmy sa snažia získať súhlas britského regulátora CMA, obchod za 69 miliárd dolárov je najväčším v histórii videoherného priemyslu. (reuters)
Activision Blizzard a Microsoft rokujú o predĺžení termínu dohody o akvizícii, ktorý bol stanovený na dnes. Firmy sa budú naďalej snažiť získať posledné súhlasy regulačných orgánov potrebných na uzavretie transakcie za 69 miliárd dolárov.
Britský regulátor odsunul verdikt k plánu Microsoftu na prevzatie herného vydavateľstva Activision Blizzard, po predĺžení termínu chce rozhodnúť do 29. augusta. Tvrdí, že dostal od Microsoftu nový a podrobný návrh.
Sony zvýši celoročné výdavky na výskum a vývoj v hernej divízii o desatinu na dve miliardy eur. Divízia stojí za konzolou PlayStation 5 a je pre firmu kľúčová. V uplynulom finančnom roku prispela k prevádzkovému zisku pätinou.
Americký regulátor chce zastaviť prevzatie herného vydavateľstva Activision Blizzard Microsoftom. Požiadal federálny súd o vydanie predbežného opatrenia s cieľom zablokovať transakciu za takmer 70 miliárd dolárov.
Elektronické športy, čiže napríklad turnaje vo videohrách, sa už blížia k veľkým športovým podujatiam. Vlani ich celosvetovo sledovalo 530 miliónov ľudí, čo je tretina publika hokejových majstrovstiev, ktoré sa pred 4 rokmi konali na Slovensku.
Najprv hral strieľačky, potom ho chytili stratégie, teraz vyhral 24-ročný Oliver Lepko na turnaji videohier 8,5 milióna eur. Časopis Forbes ho tento rok zaradil do svojho rebríčka 30 pod 30.
Nintendu druhý rok za sebou klesol celoročný zisk, za posledný finančný rok do marca o desatinu na 2,9 miliardy eur. Na hospodárenie japonskej firmy má negatívny vplyv klesajúci predaj herných konzol Switch.
Fínske noviny Helsingin Sanomat sa pokúsili obísť ruskú cenzúru. Informácie o vojne proti Ukrajine ukryli do hry Counter-Strike, ktorá je aj v Rusku veľmi populárna. „Zatiaľ čo sú Helsingin Sanomat a ďalšie zahraničné nezávislé médiá v Rusku zablokované, hry zatiaľ nie,“ povedal šéfredaktor novín Antero Mukka.
V prevzatí herného vydavateľstva Activision-Blizzard Microsoftom nastal zvrat, ktorý ľudí z gamingu zaskočil. Británia zastavila najväčší nákup v dejinách herného priemyslu, aby ochránila malý trh so streamovaním hier.
Britský regulátor zablokoval Microsoftu akvizíciu vývojára Activision Blizzard za 69 miliárd dolárov. Transakcia by podľa neho zmenila budúcnosť rastúceho trhu s cloudovými hrami, obmedzila inovácie a zúžila výber britským hráčom.
Microsoft ponúkol Európskej komisii ústupky, aby získal súhlas s prevzatím výrobcu hier Acitivison Blizzard. Komisia si vyžiada spätnú väzbu od konkurentov a zákazníkov, konečné rozhodnutie by mohlo padnúť do 22. mája.
Hogwarts Legacy sa stala jednou z najrýchlejšie predávaných videohier. Za dva týždne od vydania sa predalo 12 miliónov kusov celkovo za 850 miliónov dolárov. Hra je zatiaľ k dispozícii na platformách PC, Xbox X a S a PlayStation 5.
Tržby herného priemyslu v Česku vlani vzrástli o 6 % v prepočte na 317 miliónov eur, o rok skôr trh rástol o tretinu. V krajine minulý rok pôsobilo 135 herných štúdií, ktoré zamestnávali 2 300 ľudí, medziročne o 12 % viac. (čtk)
Príbeh nevidiacej Mimi a jej kamarátky Lízy bude v marci pokračovať vo videohre pre deti. Námet seriálu RTVS a oceňovanej knihy pripravuje v interaktívnej podobe slovenské štúdio Midnight Factory, ktoré vývoj hry konzultuje aj s pedagógmi.
Britský regulátor sa predbežne postavil proti plánu Microsoftu prevziať firmu Activision Blizzard. Uviedol, že transakcia by mohla oslabiť dôležitú rivalitu medzi konzolami XBox a PlayStation a viesť k vyšším cenám, zníženiu výberu a inovácií.
Výdavky na hry pre mobilné zariadenia sa podľa firmy Data.ai vlani znížili o 5 % na 110 miliárd dolárov. Spotrebitelia sa pre vysokú infláciu a rastúce náklady na pôžičky snažia viac šetriť, čo negatívne ovplyvňuje tržby odvetvia.
Nerozumiete videohrám vašich detí? Opýtajte sa ich, rady vám o nich povedia. Jozef Vančo zo združenia Hemisféra vysvetľuje, kedy sú hry pre deti a mládež prínosné, prináša aj tipy na bezpečné a užitočné hry.
Udalosťou roka vo svete počítačových hier je nákup firmy Activision Blizzard Microsoftom, odvetvie mení vojna na Ukrajine a umelá inteligencia, hovoria Šimon Šicko, Marián Ferko a ďalšie osobnosti herného priemyslu v koncoročnej ankete Denníka E.
Trh s mobilnými hrami pravdepodobne klesne prvý raz od začiatku éry smartfónov. Odvetvie čelí zníženiu spotrebiteľských výdavkov, rastu nákladov na reklamu aj slabnúcemu záujmu v súvislosti s ústupom pandémie.
Utlmený trh s videohrami pomohli naštartovať nové tituly ako God of War a Pokémon, ktoré v novembri prekonávali predajné rekordy. Predaje narástli v pandémii, neskôr klesli vzhľadom na nedostatok veľkých titulov, herných konzol a spomalenie ekonomiky.
Gaming sa v recesii neprepadne, ľudia si za zážitky v hrách zaplatia, lebo ich potrebujú, vraví dizajnér Ashley Sparling. V štúdiu Ubisoft viedol tím vývoja postáv dielu Odyssey legendárnej hry Assassin’s Creed.
Nintendo znížilo tohtoročné očakávania predaja svojej konzoly Switch o 10 percent na 19 miliónov eur. V treťom štvrťroku predala firma menej konzol ako vlani, čiastočne pre čipovú krízu. Firma očakáva horšie výsledky záverom roka aj napriek ustupujúcemu nedostatku polovodičov.
Ivan Krechňák vyštudoval medicínu a roky pracoval na internom oddelení v nemocnici. Aby na nočných nezaspal, hrával vo voľných chvíľach online hry. Dnes vedie oceňované PowerPlay Studio na vývoj športových online hier.
Hernému štúdiu Nine Rocks Games vzrástli vlani tržby z 1,7 na 2,5 milióna a je siedme najväčšie na domácom trhu. Firme šéfujú Marián Ferko a Dávid Durčák, ktorí ešte v 90. rokoch založili najstaršie profesionálne herné štúdio na Slovensku.
Košickému hernému štúdiu Games Farm stúpli za dva roky tržby o polovicu na 1,4 milióna eur. Jeho zakladateľ Peter Nagy chce rast podporiť vlastným vydavateľstvom, aby viac peňazí z predaja zostalo vývojárom.