VW a Audi zaplatia 85 miliónov dolárov za urovnanie obvinenia, že porušili zákony Texasu na ochranu prírody v súvislosti s emisným škandálom. Kauza, ktorá sa prevalila v roku 2015, stála nemecký koncern desiatky miliárd dolárov. (reuters)
Bývalý šéf Audi Rupert Stadler priznal vinu v kauze podvodov pri testoch s emisiami, ku ktorým sa koncern VW prihlásil v roku 2015. Súd Stadlerovi predtým sľúbil podmienečný trest, ak sa plne dozná a zaplatí 1,1 milióna eur.
Bývalý šéf Audi Rupert Stadler je pripravený priznať sa k podvodu v kauze dieselových emisií. Audi a materský koncern Volkswagen sa v roku 2015 prihlásili k tomu, že používali nelegálny softvér na podvádzanie pri emisných testoch.
Európsky súd obmedzil prekážky pre žaloby o odškodnenie majiteľov naftových áut s neprípustnou výfukovou technikou. Výrobcovia môžu byť zodpovední, aj keď konali bez úmyslu podvádzať. Pre automobilky je výrok súdu ťažká rana.
Súdny dvor EÚ označil za nezákonný softvér Volkswagenu, ktorý v dieselových autách pri niektorých teplotách vypína filtráciu emisií. Súd tak otvoril cestu k odškodneniu majiteľov áut s týmto softvérom.
Volkswagen vyplatí v Británii 193 miliónov libier za urovnanie škandálu s meraním emisií. Peniaze si rozdelí viac než 90-tisíc britských vodičov áut so softvérom, ktorý zlepšoval výsledky emisných testov naftových motorov. (bbc)
Volkswagen zaplatí 3,5 milióna dolárov za urovnanie žaloby v Spojených štátoch. Podal ju štát Illinois v súvislosti so škandálom okolo manipulácií s emisiami naftových áut. Týkala sa 1200 vozidiel.
Nemecko vyšetruje pre naftové motory zamestnancov bývalej automobilky PSA, ktorá je teraz súčasťou skupiny Stellantis. Vyšetrovanie sa týka prípadných manipulácií s emisiami, uviedlo bez ďalších podrobností štátne zastupiteľstvo.
Nemci boli za Dieselgate odškodnení, Slováci nie. Európska komisia vyzvala Volkswagen, aby za škandál s dieselovými motormi odškodnil všetkých zákazníkov v EÚ. V Nemecku to dokázali pomocou kolektívnych žalôb, na Slovensku sa nenazbieralo dosť ľudí. (euractiv)
EÚ opäť vyzvala Volkswagen, aby odškodnil za emisný škandál všetkých dotknutých spotrebiteľov, nielen nemeckých. VW priznal manipuláciu so softvérom na meranie emisií v roku 2015, časť sporov sa dostala na európsky súd. (reuters)
VW zaplatí štátom New Hampshire a Montana spolu 1,5 milióna dolárov za urovnanie škandálu okolo merania emisií. Už skôr sa dohodol so súdmi, že na pokutách v USA zaplatí 20 miliárd. Rieši ešte spory s vládami jednotlivých štátov a úradmi. (reuters)
Lízingoví klienti nemajú automaticky nárok na odškodné za autá od Volkswagenu, ktoré boli vybavené naftovým motorom umožňujúcim podvody pri emisných testoch. Vyplýva to z verdiktu spolkového súdneho dvora BGH v Karlsruhe.
Akcionári VW schválili dohodu o urovnaní s bývalými manažérmi, ktorá sa týka emisného škandálu. Koncern získa odškodné 288 miliónov eur. Dohoda je významným míľnikom firmy v snahe uzavrieť kauzu, ktorá ju stála vyše 32 miliárd dolárov.
Volkswagen sa dohodol s bývalými vysokými manažérmi, že zaplatia odškodné 288 miliónov eur v súvislosti s emisným škandálom. Dohodu musí ešte schváliť výročné valné zhromaždenie, ktoré je naplánované na 22. júla.
Berlínska prokuratúra obžalovala bývalého šéfa VW z krivej výpovede vo veci emisného škandálu. Martin Winterkorn v nemeckom parlamente uviedol, že pred prepuknutím aféry nevedel o manipuláciách s výfukovými testmi. Prokuratúra tvrdí opak.
Bývalý riaditeľ Volkswagenu Martin Winterkorn zaplatí koncernu 10 miliónov eur ako náhradu škody za škandál okolo podvodov so softvérom, ktorý umožnil manipulovať s testami naftových áut. (čtk)
VW bude žiadať náhradu škody za naftový škandál od dvoch vrcholných manažérov. Automobilka došla k záveru, že jej bývalý šéf Martin Winterkorn a Rupert Stadler, ktorý viedol Audi, zanedbali starostlivosť riadneho hospodára.
Audi nie je automaticky zodpovedné za naftový škandál materského Volkswagenu. Rozhodol o tom spolkový súdny dvor. Podľa neho na taký záver nestačí skutočnosť, že problematický motor vyvinutý VW použilo Audi v niektorých svojich modeloch.
Časť majiteľov naftových áut sa nemôže domáhať škody od VW v kauze dieselgate. Podľa spolkového súdu sa na emisný škandál z roku 2015 vzťahuje trojročná premlčacia lehota. Nárok na odškodnenie strácajú žaloby podané až od roku 2019.
Softvér, ktorý VW inštaloval do svojich áut na manipuláciu s emisiami, bol nelegálny, rozhodol Súdny dvor EÚ. Päť rokov od vypuknutia aféry dieselgate sa tým otvára cesta k ďalším sporom, v ktorých by mohla byť pozícia zákazníkov výrazne silnejšia.
Súd v nemeckom Braunschweigu začal pojednávanie s bývalým šéfom Volkswagenu Martinom Winterkornom. Exmanažér je obnivený z manipulácie trhu v súvislosti s emisným škandálom automobilky.
Bývalého šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna čaká verejný súdny proces, obvinený je z podvodu v súvislosti s emisným škandálom. Rozhodol o tom súd v Braunschweigu.
Prokuratúra v Stuttgarte výmenou za platbu 1,5 milióna eur ukončila vyšetrovanie predsedu dozornej rady automobilky Volkswagen a šéfa Porsche SE Hansa Dietra Pötscha za údajnú manipuláciu s akciovým trhom. Informovala o tom firma Porsche SE, sumu za urovnanie kauzy sama zaplatí.
Mníchovská prokuratúra obvinila ďalších štyroch bývalých manažérov Audi v súvislosti s aférou dieselgate materského VW. Čaká ich súdny proces v spojitosti s vyše 434-tisíc vozidlami značiek Audi, VW a Porsche predaných v USA a Európe.
Volkswagen nemusí platiť odškodné majiteľom, ktorí si kúpili jeho dieselové auto po vypuknutí emisného škandálu v roku 2015. Rozhodol o tom súd v Karlsruhe. Podľa firmy verdikt ovplyvní zhruba 10-tisíc nevyriešených prípadov v Nemecku. (dw)
Takmer 10 miliárd dolárov dostali v rámci odškodného americkí majitelia naftových vozidiel Volkswagen, ktoré boli vybavené nelegálnym softvérom pre manipuláciu s emisiami.
Spotrebitelia v EÚ môžu žalovať Volkswagen na súde vo vlastnej krajine, ak si tam kúpili auto s nainštalovaným softvérom slúžiacim na manipuláciu s emisiami, rozhodol Súdny dvor EÚ. VW by tak mohol čeliť množstvu žalôb po celej Únii.
Volkswagen musí zákazníkom, ktorí majú auto s upraveným softvérom, vyplatiť náhradu. Výkupnú sumu môže znížiť podľa počtu kilometrov, ktoré vozidlom zákazníci najazdili. Rozhodol o tom nemecký najvyšší súd v Karlsruhe.
Audi v rámci dieselového škandálu ničilo tisíce dokumentov, tvrdí Business Insider s odvolaním sa na dôverný dokument americkej advokátskej kancelárie Jones Day, ktorá interne prešetrovala škandál. Stalo sa tak údajne už na jeseň 2015 po tom, čo sa prevalil škandál materského koncernu Volkswagen.
Odbyt automobilov značky VW sa v minulom roku zvýšil o 0,5 percenta na 6,28 milióna vozidiel. Automobilke sa podarilo dosiahnuť celoročný rast aj vďaka dobrému výkonu v decembri.
Volkswagen začal rokovať s nemeckými majiteľmi dieselových vozidiel tejto značky. Automobilka sa chce pokúsiť o mimosúdne vyrovnanie priznaného podvodu s emisiami, výsledok však zatiaľ nechce odhadovať. (reuters)
Volkswagen sa dohodol na odškodnení rakúskej polície za emisný škandál, výšku odškodného nezverejnia. Je však výrazne nižšie ako suma 2,6 milióna eur, ktorú Rakúsko pôvodne žiadalo za 2100 vozidiel. (dpa)
Nemecká prokuratúra uskutočnila ďalšiu raziu v sídle Volkswagenu. Týka sa dieselových motorov EA288, ktorú sú nástupcom motora EA189. Ten bol v centre emisného škandálu, ktorý vypukol v septembri 2015. (focus)
Nemecký súd sa začal zaoberať hromadnou žalobou zákazníkov Volkswagenu v škandále dieselgate. Zhruba 470-tisíc majiteľov áut sa snaží zvýšiť šance na odškodnenie od automobilky, ktorú aféra stála už 30 miliárd dolárov. (čtk)
Volkswagen nebude meniť svoje vedenie, hoci šéf koncernu Herbert Diess čelí obžalobe z manipulácie s akciovým trhom v súvislosti s emisným škandálom. Zhodla sa na tom dozorná rada podniku na mimoriadnom zasadnutí. (cnn)
Volkswagen zaplatí 127 miliónov austrálskych dolárov (78,75 milióna eur) za urovnanie súdnych sporov s tisíckami tamojších klientov v súvislosti s emisným škandálom jeho dieselových modelov.
Volkswagen podľa stanice SWR zrejme manipuloval s meraním emisií aj u novších motorov emisnej normy Euro 6. Nemecká stanica má k dispozícii utajené dokumenty koncernu. Ten tvrdenie SWR popiera.
Volkswagen musí Čechom za Dieselgate zaplatiť 533 miliónov. O odškodnení za aféru s emisiami rozhodol Obvodný súd Praha 8 na základe spoločnej žaloby, ktorú podali českí majitelia áut Škoda a VW. (seznam zprávy)
Nemecký dodávateľ automobilových súčiastok Bosch zaplatí pokutu 90 miliónov eur pre svoju úlohu v škandále s falšovaním emisií naftových áut Volkswagenu. Bosch pokutu prijal a neodvolá sa. (dw)
Porsche musí pre dieselový škandál zaplatiť pokutu vyše pol miliardy eur. Automobilka sa proti rozhodnutiu prokuratúry nebude právne brániť. (reuters)
Škodu až 78 miliárd eur spôsobili podľa nemeckých vyšetrovateľov niektorí manažéri Volkswagenu svojím podielom na emisnom škandále. Údaj obsahuje obžaloba z konca minulého týždňa, ktorá smeruje aj proti bývalému šéfovi koncernu Martinovi Winterkornovi. (tagesschau)
Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn čelí obžalobe z podvodu pre manipulovanie s meraniami emisií. 71-ročný Winterkorn doteraz akúkoľvek zodpovednosť odmietal. Spolu s ním obvinili prokurátori aj štyroch ďalších manažérov. (bloomberg)
K hromadnej žalobe proti Volkswagenu v súvislosti s emisnou kauzou sa v Nemecku pripojilo už 400-tisíc vlastníkov naftových áut. Automobilka považuje žalobu za neopodstatnenú. Tvrdí, že úpravy, ktoré majiteľom dotknutých áut ponúkla, problém vyriešili. (tasr)
K vzorovej žalobe na Volkswagen pre emisný škandál sa pripojilo vyše 300-tisíc ľudí, čo je výrazne viac, než sa čakalo. Inštitút vzorovej žaloby, vďaka ktorému sa spotrebitelia nemusia s veľkými firmami súdiť jednotlivo, je možné v Nemecku využiť od novembra 2018. (ard)
V Nemecku sa začal proces medzi investormi a koncernom Volkswagen. Investori žiadajú odškodné vo výške takmer 9 miliárd eur ako kompenzáciu za straty spôsobené emisným škandálom, ktorý vypukol na jeseň 2015. (tasr)
Manipulácia s emisiami vo Volkswagene sa môžu týkať aj benzínových áut, píše Bild. Ak sa správy potvrdia, škandál naberie ešte omnoho väčšie rozmery. (reuters)
Volkswagen má problémy s novou metodikou testovania emisií. Automobilka si prenajíma parkovacie priestory, aby mala kde od augusta uskladniť vozidlá, ktoré nebude môcť predávať, kým neprejdú novými testami. (dpa)