Sú väčším problémom v Bratislavskom kraji autobusy alebo vlaky? Arriva to nakoniec zvládne, myslí si železničiar Jiří Kubáček. Systémovejšie problémy má podľa neho štátna Železničná spoločnosť Slovensko. „Príprava rušňovodiča trvá oveľa dlhšie než urobiť si vodičák na autobus,“ vysvetľuje.
Vyhľadávač spojení na webe ZSSK ukazuje aj desiatky vlakov, ktoré železnice odriekajú pre nedostatok rušňovodičov. To, že vlak nepôjde, sa však dá zistiť kliknutím na ikonku upozornenie, ktorú zvyknú doplniť.
Cestujúci v Bratislavskom kraji dostávajú chaotické až mylné informácie o tom, ktoré vlaky premávajú a ktoré sú zrušené pre nedostatok rušňovodičov. Rezervy má aj web železničiarov. Od pondelka sľubujú železnice menej výpadkov.
Prímestská autobusová doprava v Bratislavskom kraji funguje na 94 až 95 %, Arrive však na to stačí počas prázdnin vypraviť menej spojov. Bratislavský kraj zopakoval, že v januári budú prímestské autobusy premávať bezplatne.
Arriva sa nedohodla so Slovak Lines na pomoci s dopravou, potvrdil Bratislavský kraj. Podiel vypravených spojov je dnes asi 75 %, v oblasti Malaciek sa už blíži k 90 %. Najväčší problém je v okresoch Pezinok a Senec.
Podľa HN môže dostať Slovak Lines v Bratislavskom kraji až tretinu výkonov a možno až na päť rokov. Arriva naďalej neplní harmonogram, podľa oboch spoločností rokovania stále prebiehajú.
Bratislavská župa sa spolieha na to, že Arriva aj pod hrozbou sankcií začne prímestskú dopravu zabezpečovať so svojím predchodcom, firmou Slovak Lines. Obaja dopravcovia síce rokujú, ale výsledok je zatiaľ veľmi neistý. Podľa informácií Denníka N to v niektorých chvíľach vyzeralo, že sa rozídu bez dohody.
Arrive v Bratislavskom kraji pribudlo zhruba 50 vodičov, no problém s prevádzkou tým ešte nie je vyriešený. Zhruba rovnaký počet iných šoférov má totiž dočasne „požičaných“ z iných regiónov a ďalší sa zas rozhodujú, či u dopravcu zostanú.
K rokovaniam vo veci bratislavskej dopravy prizvali aj spoločnosť Slovak Lines. V hre môže byť scenár, pri ktorom by konkurenčnej Arrive pomohla zabezpečiť časť spojov.
Dnes uplynie ultimátum, ktoré dal župan Droba spoločnosti Arriva v súvislosti s výpadkami prímestskej dopravy v Bratislavskom kraji. O tom, ako ďalej pokračovať, chce župa informovať až začiatkom budúceho týždňa.
Niektoré obce pri Bratislave už strácajú trpezlivosť s výpadkami v prímestskej doprave. Radnica Malých Levár oznámila, že si najmú miestnu autobusovú firmu, aby im namiesto Arrivy zabezpečila aspoň ranné spoje.
Arriva vraví, že dnes v Bratislavskom kraji vďaka prijatiu nových vodičov vypraví oproti plánu o 40 spojov viac. Rozsiahle výpadky spojov však pretrvávajú, nový prímestský dopravca naďalej nemá dostatok šoférov na pokrytie všetkých spojov.
Arriva stále neprichádza, píše Juraj Javorský. „Hoci lockdown môže zruinovať množstvo firiem, zvlášť, keď vláda zatiaľ úplne kašle na kompenzácie, jednej môže toto načasovanie veľmi vyhovovať. Arriva, ktorá pre Bratislavský kraj zabezpečuje od 15. novembra prímestskú dopravu, má stále také problémy naplniť zmluvu a uspokojiť cestujúcich, že niekoľkotýždňový zákaz vychádzania by určite privítala.“
Autobusový chaos v Bratislavskom kraji pokračuje. Slovak Lines tlačí na Drobu, ponúka svoj návrat, pokiaľ Arriva dostane výpoveď. Droba zopakoval, že dal Arrive ultimátum, aby do piatka tohto týždňa výrazne zlepšila prevádzku, inak podnikne bližšie nešpecifikované kroky.
Arriva označila za jedného z vinníkov kolapsu prímestskej dopravy v Bratislavskom kraji konkurenčný Slovak Lines. Svojich vodičov vraj huckal proti Arrive dúfajúc, že to nový dopravca vzdá. Šéf Slovak Linesu odkázal Arrive, aby na nich nehádzala vinu za svoje zlyhania.
Dopravca Arriva vyslal signál, že chce Bratislavský kraj udržať „za každú cenu“. Výpadky plánuje vyriešiť aj pomocou externých firiem s mikrobusmi, ktoré budú dočasne voziť ľudí zadarmo.
Problémy okolo dopravcu Arriva môžu poškodiť aj bratislavskú MHD, tvrdí primátor Matúš Vallo. Arrive chýbajú vodiči pre prímestskú autobusovú dopravu, a tak mimoriadne ponúkla náborový príspevok 4000 eur. Ten môže osloviť aj ľudí, o ktorých má záujem Dopravný podnik Bratislavy.
Masívny výpadok prímestských autobusov v Bratislavskom kraji pretrváva, nový dopravca Arriva stále nemá dostatok vodičov. Výpadky postihnú najmä linky v okolí Pezinka a Senca, podľa portálu imhd.sk sa pri porovnaní s pôvodnými grafikonmi zrušilo približne 43 % spojov.
Arriva ponúka vodičom v Bratislavskom kraji náborový príspevok 4 000 eur. Spoločnosť prebrala dotovanú prímestskú dopravu od Slovak Lines v pondelok, chýbajú jej však desiatky vodičov a ruší preto spoje.
Nový dopravca Arriva hlási aj dnes výpadky viacerých prímestských autobusov v Bratislavskom kraji. Nevypravené autobusy označil v cestovnom poriadku žltou farbou. V stredu počas sviatku, keď jazdí menej spojov, neočakáva žiadne výpadky.
Arriva hovorí, že výpadky v Bratislavskom kraji skúsi riešiť zazmluvňovaním ďalších šoférov. „Pokračujeme v oslovovaní vodičov a zazmluvnili sme vodičov aj zo zahraničia. Naďalej oslovujeme ďalších potenciálnych záujemcov o prácu v našej spoločnosti, a to na Slovensku i v zahraničí,“ píše Arriva.
Bratislavský župan Juraj Droba v súvislosti s prímestskými autobusmi pripustil, že „veci nefungujú“. Na poobedie si pozval manažérov Arrivy, avizuje aj vymáhanie pokút. Hlavný problém je podľa neho s nedostatkom šoférov. Kraj si dopravu objednáva aj financuje.
Chaos s prímestskými autobusmi spôsobilo hlavne to, že k Arrive odmietlo prestúpiť mnoho vodičov od dopravcu Slovak Lines. Podľa šéfa spoločnosti Pavla Labanta viac než sto vodičov aktuálne nikde nejazdí. Arriva sa pokúsila výpadok čiastočne nahradiť vodičmi z Ukrajiny či z iných slovenských krajov.
Zmena dopravcov v Bratislavskom kraji priniesla chaos. Viacerí čitatelia nám hlásili, ako sa ich deti nevedeli dostať prímestskými autobusmi do školy. Problémy hlásia z okolia Senca, Pezinka, menšie problémy sú aj na Záhorí. Nový dopravca Arriva nedokázal plnohodnotne nahradiť končiaci Slovak Lines.
Spoločnosť Arriva podpísala zmluvu s Bratislavským samosprávnym krajom, podľa ktorej by tento dopravca mal od 15. novembra prevziať prímestské autobusy od spoločnosti Slovak Lines. „Nový dopravca bude musieť splniť technické a prevádzkové štandardy, ktoré zvýšia kvalitu cestovania,“ uviedol župan Juraj Droba.
Naživo: Tlačová konferencia bratislavskej župy a spoločnosti Arriva o podpise zmluvy o prebratí prímestskej dopravy.
Dopravca Arriva poslal bratislavskej župe na podpis zmluvy, podľa ktorých by mal od polovice novembra prevziať prímestské autobusy v okolí hlavného mesta. Ak obe strany zmluvy podpíšu, regionálne autobusy Slovak Lines po dlhých rokoch skončia a historicky prvýkrát sa v Bratislave vymenia prevádzkovatelia prímestských autobusov.
Bratislavský magistrát pripustil, že priemerné zdraženie MHD od júla bude o 10 %. Argumentuje, že ceny sa nemenili od roku 2015, no náklady výrazne stúpli. K tomu sa pridala pandémia, ktorá spôsobila výrazný prepad tržieb od cestujúcich.
Od stredy budú prímestské linky v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji premávať v prázdninovom režime až do odvolania. (tasr)
Od nedele začnú prímestské autobusy v Bratislavskom kraji jazdiť častejšie. Magistrát s vedením župy tak chcú nalákať vodičov, aby presadli na verejnú dopravu a uvoľnili cesty, lacnejšie cestovné však mať nebudú.
Vlaky RegioJetu patria od nedele do bratislavskej integrovanej dopravy. Žlté vlaky jazdia na trase medzi hlavnou stanicou a Kvetoslavovom aj na električenku.
RegioJet sa zapojí do Bratislavskej integrovanej dopravy. Vlakový prepravca bude v rámci BID od budúceho roka jazdiť z Bratislavy do Kvetoslavova. V Bratislave budú zatiaľ štyri zastávky, neskôr pribudnú ďalšie dve – Martinský cintorín a Ružinov.
Rokovania medzi Bratislavskou integrovanou dopravou a RegioJetom pokračujú. Súkromná spoločnosť má záujem vstúpiť do systému, hoci spočiatku existovali rozdielne pohľady a nejasnosti, povedal jej hovorca. (tasr)
Poslanci BSK schválili vstup RegioJetu do integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Momentálne prebiehajú s RegioJetom rokovania o podmienkach vstupu, zapojiť do integrovanej dopravy by sa mal najneskôr do 30. júna 2018.
Automaty bratislavskej MHD tlačia lístky aj viac ako 30 sekúnd. Otestovali sme ich na viacerých miestach a porovnali s Prahou, Brnom a Košicami, všade je to rýchlejšie. Stačilo by, aby na každý lístok netlačili logá.
V Bratislavskom kraji už fungujú elektronické lístky, sú o 10 percent lacnejšie. Dopravcovia integrovanej dopravy vydávajú elektronické peňaženky s kreditom, ktoré sa oplatia najmä nepravidelným cestujúcim.
Hendikepovaní síce dostanú zľavu 90 percent na cestovné v Bratislave, no na rozdiel od ostatných si lístok nemôžu vybaviť elektronicky. Po kupón si musia zájsť.
V Pezinku plánujú výstavbu záchytného parkoviska v blízkosti železničnej stanice s cieľom motivovať ľudí, aby pri ceste do Bratislavy uprednostnili vlaky. Predpokladaný termín začatia výstavby je rok 2017, kapacita má byť 300 miest. Iniciátorom sú Železnice Slovenskej republiky. (tasr)
Nový integrovaný dopravný systém v plnej miere ukázal, čo bratislavskej MHD chýba už dlho – profesionálny grafický dizajnér. Na Hlavnej stanici turista nedostane žiadnu informáciu o tom, ako funguje systém MHD alebo do akých častí sa môže dostať. Aj napriek tomu, že si prejde cestovné poriadky na zastávkach, z označenia Hodžovo námestie alebo Zochova nemôže pochopiť, že ide o centrum mesta.
Ako v praxi nefunguje integrovaná doprava pre Bratislavský kraj: autobus vás na vlakovú stanicu privezie tak, že práve vidíte odchádzať svoj vlak. Ak si privstanete, aby ste ten vlak stihli, musíte naň čakať aj viac ako 20 minút.
V Bratislave sa rozbieha doprava po novom. Hlasujte v ankete:
Hanbu si vyrobíme a ani kradnúť nemusíme, píše Konštantín Čikovský. „Nikto nemal naozajstný záujem spojiť dopravu v okolí hlavného mesta, všetci ten nápad len nejako odtrpeli.“