
Bratislavská integrovaná doprava
Minúta po Minúte
V Bratislave nebudú dva mesiace jazdiť električky od Kuchajdy až po Zlaté piesky. Mesto začne od štvrtka rekonštruovať tento úsek Vajnorskej električkovej radiály. Dostupná bude náhradná autobusová doprava.

V Bratislave prebudujú dva pruhy cesty na nábreží medzi Šafárikovým námestím a Mostom SNP na oddelené pruhy pre cyklistov. Na niektorých miestach bude tento pruh aj pre MHD. S prácami začínajú v pondelok.
Firma, ktorá organizuje integrovanú dopravu v Bratislave a okolí, má nové vedenie. Povereným riaditeľom sa stal Martin Urmanič, poradca bratislavského župana Juraja Drobu. Predstavenstvo povedie bývalá riaditeľka firmy Zuzana Horčíková.
V Bratislave zdražie od soboty väčšina lístkov na mestskú dopravu o pätinu, podobne si ľudia priplatia aj za prímestské linky. Staré papierové lístky s pôvodnými cenami sa dajú používať do konca septembra, vymeniť ich nie je možné.
Vo Veľkých Levároch na Záhorí otvorili prestupný terminál. Nachádza sa na hlavnej železničnej trati z Bratislavy do Kútov. Práce v eurofondovom projekte robila firma Swietelsky, dodatkom sa cena navýšila na 507-tisíc eur.
Magistrát Bratislavy potvrdil, že neplánuje zdražiť parkovacie karty. Tvrdí, že ani zdvojnásobenie ceny by nevyrovnalo výnosy zo zvýšenia cien MHD o 20 percent. Základná karta stojí 39 eur, ročný sieťový lístok zdražie na 239 eur.
Na stavbe petržalskej električky mali byť do 12. mája postavené konštrukcie troch mostov, no nezačali robiť ani na jednom. Magistrát dohoduje v zmluve nový harmonogram prác, ešte ho nezverejnili. (imhd.sk)
Neďaleko železničnej stanice v Senci postavia parkovací dom s 84 miestami. Eurofondovú zákazku od mesta získala firma BeMiCon, radnica podľa zmluvy zaplatí 925-tisíc eur.
Návrh bratislavského rozpočtu počíta s redukciou výkonov MHD o necelé tri percentá, upozorňuje web imhd.sk. Bežné výdavky na mestskú dopravu majú pritom stúpnuť o štvrtinu. Keďže vo februári výkony znížili o 1,3 percenta, budú sa zrejme škrtať ďalšie spoje. (imhd.sk)
Bratislavská župa sa chystá ďalej rokovať o skrátení niektorých prímestských spojov, ktoré jazdia na autobusovú stanicu Nivy. Ušetrené kilometre by kraj mohol použiť na posilnenie spojov do Stupavy a severozápadnej časti Bratislavy.
V Bratislave uvažujú o presmerovaní niektorých liniek prímestskej dopravy zo stanice Nivy na iné zastávky. Rokujú o tom kraj, mesto, Bratislavská integrovaná doprava a Dopravný podnik Bratislava.
Sú väčším problémom v Bratislavskom kraji autobusy alebo vlaky? Arriva to nakoniec zvládne, myslí si železničiar Jiří Kubáček. Systémovejšie problémy má podľa neho štátna Železničná spoločnosť Slovensko. „Príprava rušňovodiča trvá oveľa dlhšie než urobiť si vodičák na autobus,“ vysvetľuje.
Vyhľadávač spojení na webe ZSSK ukazuje aj desiatky vlakov, ktoré železnice odriekajú pre nedostatok rušňovodičov. To, že vlak nepôjde, sa však dá zistiť kliknutím na ikonku upozornenie, ktorú zvyknú doplniť.
Cestujúci v Bratislavskom kraji dostávajú chaotické až mylné informácie o tom, ktoré vlaky premávajú a ktoré sú zrušené pre nedostatok rušňovodičov. Rezervy má aj web železničiarov. Od pondelka sľubujú železnice menej výpadkov.
Prímestská autobusová doprava v Bratislavskom kraji funguje na 94 až 95 %, Arrive však na to stačí počas prázdnin vypraviť menej spojov. Bratislavský kraj zopakoval, že v januári budú prímestské autobusy premávať bezplatne.

Bratislavský dopravný podnik dostal prvých osem kĺbových autobusov od tureckého Otokaru. Plánuje ich nasadiť na linky, kde treba veľkú kapacitu, nahradiť by mali okrem iného staré Karosy.
Arriva sa nedohodla so Slovak Lines na pomoci s dopravou, potvrdil Bratislavský kraj. Podiel vypravených spojov je dnes asi 75 %, v oblasti Malaciek sa už blíži k 90 %. Najväčší problém je v okresoch Pezinok a Senec.
Podľa HN môže dostať Slovak Lines v Bratislavskom kraji až tretinu výkonov a možno až na päť rokov. Arriva naďalej neplní harmonogram, podľa oboch spoločností rokovania stále prebiehajú.
Bratislavská župa sa spolieha na to, že Arriva aj pod hrozbou sankcií začne prímestskú dopravu zabezpečovať so svojím predchodcom, firmou Slovak Lines. Obaja dopravcovia síce rokujú, ale výsledok je zatiaľ veľmi neistý. Podľa informácií Denníka N to v niektorých chvíľach vyzeralo, že sa rozídu bez dohody.
Arrive v Bratislavskom kraji pribudlo zhruba 50 vodičov, no problém s prevádzkou tým ešte nie je vyriešený. Zhruba rovnaký počet iných šoférov má totiž dočasne „požičaných“ z iných regiónov a ďalší sa zas rozhodujú, či u dopravcu zostanú.