Diskusia Denníka N o obchvate

Ľutujeme, ale nič tu nie je!

Minúta po minúte

„Ja mám tak strašne veľa problémov, že sledovať, či toto bolo niečo transparentné, už je akosi za môj horizont,“ vyhlásil primátor Bratislavy v Debate Denníka N o bratislavskom obchvate. Tu je zostrih najzaujímavejších momentov.

„To je úplný nezmysel,“ odpovedal štátny tajomník Stromček na otázku smerovanú na primátora Nesrovnala, či sa nebojí verejne nepodporovať obrí projekt obchvatu, aby nestratil podporu Smeru pri iných veciach.

„Nehovorím, že to musí byť len formou PPP,“ hovorí o bratislavskom obchovate na debate N tajomník Stromček. Berie do úvahy aj možnosť, že by sa obchvat postavil aj za štátne, ale upozornil, že tieto peniaze potrebujeme aj na iné priority. „Dokončenie D3 smerom na poľskú hranicu, dokončenie R2 do Košíc,“ vymenúva Stromček. Faktom je aj to, že priority a ich financovanie určuje vláda.

„Nemôžem si pomôcť, ale keď si spomínam, čo sa podpisovalo pred voľbami, tak si spomeniem na VSŽ-ku,“ hovorí bratislavský župan Pavol Frešo na debate Denníka N. Frešo, pôvodne zarytý obhajca obchvatu, takto reaguje na možnosť, že by stavbu s odhadovaným nákladom aj 4 miliardy eur podpísali tesne pred voľbami.

Údaje, ktoré preukazujú, či potrebujeme obchvat Bratislavy za 4 miliardy eur, nemôžeme zverejniť, pretože prebieha obstarávanie firmy, ktorá bude tento obchvat stavať. Zatiaľ iba súťažiaci môžu vidieť, kadiaľ po Bratislave chodí koľko áut a ako by to vyzeralo po stavbe obchvatu. Približne takto sa dajú parafrázovať slová štátneho tajomníka ministerstva dopravy Viktora Stromčeka. Na debate Denníka N tým reagoval na kritiku analytika INEKO Jána Kovalčíka, ktorý sa údajov dožaduje. „Márne budete búchať do otvorených dverí,“ hovorí Stromček.

Viktor Stromček. Foto N – Tomáš Benedikovič

Štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček nepovedal, prečo odmieta zverejniť kľúčové informácie o doprave, ktoré povedia, či Bratislava potrebuje alebo nepotrebuje obchvat za 4 miliardy eur, skôr než vyberie stavbára na jeho stavbu. „Ak zverejníme 99 percent informácií, nikdy nás nepochválite,“ povedal Stromček v debate Denníka N.

Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal nevie posúdiť, či štát má alebo nemá pokračovať v prípravách obchvatu Bratislavy za 4 miliardy eur. Ja mám tak strašne veľa problémov, že sledovať, či toto bolo niečo transparentné, už je akosi za môj horizont,“ povedal primátor v debate Denník N.  Obchvat podľa neho treba, ale detaily si má riešiť vláda.

Foto N - Tomáš Benedikovič

"Niečo podobné podpísať pred voľbami je samovražda. Treba počkať na novú vládu," hovorí na debate N bratislavský župan Pavol Frešo o plánovanom bratislavskom obchvate. Historicky však projekt podporuje.

Analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík hovorí, že nevieme, či potrebujeme obchvat Bratislavy za 4 miliardy eur, kým nevidíme údaje o tom, ako je na tom doprava v Bratislave a čo s ňou nový obchvat urobí. Ministerský štátny tajomník Viktor Stromček na debate N sľúbil, že aj tieto čísla uvidíme, a to vtedy, keď vyberú pre obchvat stavbára. Ani bratislavský župan Pavol Frešo nechápe, prečo by tieto dopravné prieskumy nemohli byť k dispozícii verejnosti.

„My sme projektové ministerstvo. Nikdy sme neboli predmetom politiky a veríme, že to aj naďalej zostane a budeme sa venovať aj ďalej našej práci.“ Takto reagoval štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček na debate Denníka N na otázku, či nebude mať v práci „malér“ za účasť na diskusii. V minulosti z podobnej diskusie narýchlo odvolali po tlaku z vlády Martina Filka z Inštitútu finančnej politiky.

Prémiový článok e-mailom
raz týždenne zadarmo!

Už viac ako 88594 z vás dostáva správy e-mailom