
Falošní diskutéri
Minúta po Minúte

Facebookovú skupinu na podporu Milana Lučanského vytvorili dva účty, ktoré vystupujú pod fotkou ukradnutou z internetu. Skupina rýchlo rastie, má už viac ako 34-tisíc členov.

Borisa Kollára chvália na Facebooku aj falošné účty, ktoré vznikli v posledných týždňoch. Denník N zmapoval dve desiatky takýchto účtov, vyjadrujú sa pochvalne na adresu hnutia Sme rodina, protirečia kritikom a útočia na iných politikov či médiá.
Investigatívni novinári opísali, ako fungujú ukrajinskí internetoví trollovia. Ich pracovnou náplňou bolo písať komentáre prostredníctvom rôznych falošných facebookových účtov na stránkach politikov a najväčších médií – denne mali napísať zhruba 300 príspevkov.
Česká Asociácia PR agentúr kritizuje agentúru Médea PR Jaromíra Soukupa, majiteľa TV Barrandov. Soukup sa totiž v jednej zo svojich relácií priznal, že klientom poskytuje službu písania komentárov od falošných účtov. Takéto praktiky pritom etické pravidlá public relations zakazujú. (mediar.cz)

Asociácia public relations SR vylúčila agentúru PR Clinic. Dôvodom sú viaceré etické pochybenia agentúry, na ktoré poukázala etická komisia asociácie. Tú zriadili po tom, čo Denník N informoval o využívaní falošných účtov na Facebooku, ktoré vychvaľovali klientov agentúry.

Na Facebooku je takmer 100 falošných účtov, ktoré od roku 2014 podporujú starostu bratislavského Nového Mesta Rudolfa Kusého. Ten ich používanie vylučuje. Denník N zverejnil celý zoznam falošných diskutérov, prípadom sa už zaoberá aj samotný Facebook.
Budúci pondelok sa bude prípadom využívania falošných diskutérov zaoberať Valné zhromaždenie Asociácia public relations SR. Vytvorí etickú komisiu, ktorá bude následne posudzovať konanie agentúry PR Clinic.
Tie isté firmy, ktoré médiám posielajú maily o ich spoločenskej zodpovednosti, si veselo najímajú falošných diskutérov na vytváranie falošnej reality, píše Konštantín Čikovský. Firmy ako objednávatelia marketingových služieb by mali dať PR agentúram najavo, že to nepovažujú za fér.
Moderné odbory Volkswagen kritizujú použitie falošných účtov, ktoré na nich na internete útočili. „Ak sa potvrdí, že išlo o útoky na objednávku vedenia spoločnosti, budeme žiadať vyvodenie zodpovednosti.“
Asociácia public relations SR požiada agentúru PR Clinic, aby jasne vysvetlila, prečo skupina falošných účtov dlhodobo zlepšuje imidž ich klientov.

Falošní diskutéri roky lobujú za hazard a zlepšujú imidž firme AAA Auto. Útočia tiež na odborárov vo Volkswagene a pomáhajú ďalším klientom agentúry PR Clinic. Pred komunálnymi voľbami podporujú bratislavského politika Martina Borguľu, ten spoluprácu s agentúrou odmieta.