Obchvat Bratislavy - strana 4
Články
Minúta po Minúte
Aj po otvorení nových úsekov diaľnice D4 a rýchlocesty R7 zápchy pri Metre neďaleko Bratislavy zrejme istý čas zostanú. Odstránenie križovatky je súčasťou plánu rozšírenia starej Seneckej cesty na štvorpruh, čo však potrvá dlhšie. Pomôcť môže ešte križovatka Triblavina na D1, ale až na budúci rok.
Do septembra sa dostavajú úseky diaľnice D4 od Ivanky pri Dunaji až po Podunajské Biskupice a nadväzujúca rýchlocesta smerom do Dunajskej Stredy. Na mapkách ukazujeme, kam sa bude možné po nových cestách dostať.
Dva zo štyroch navzájom spojených mostov prechodu cez Dunaj v rámci budovanej D4 sa už podarilo spojiť. Dokončenie tohto míľnika si prišiel pozrieť minister dopravy Andrej Doležal aj exminister Árpád Érsek.
O čo ide v prípade ťažby štrku, pre ktorú je obvinený šéf staviteľov bratislavského obchvatu Michael Heerdt? „Lokalita, kde prebehla ťažba, je chránená vodohospodárska oblasť. Tam zo zásady nepovoľujeme takéto veci. Oni išli do hĺbky asi 5 metrov, u nás je spodná voda približne 5,5 – 6 metrov,“ opisuje starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík.
Šéf firmy staviteľov bratislavského obchvatu D4R7 Michael Heerdt predpokladá, že prvé časti autostrády by sa mohli odovzdávať v júli. Povedal to po rozhodnutí, ktorým ho bratislavský krajský súd nechal na slobode vo veci ťažby štrku v Dunajskej Lužnej.
Šéf staviteľskej firmy D4R7 Michael Heerdt bude stíhaný na slobode. Rozhodol o tom senát Krajského súdu v Bratislave pod vedením predsedu Tibora Kubíka.
Španielski stavitelia bratislavského obchvatu dostali ďalších 90 dní na to, aby štát presvedčili, že násyp so stopami azbestu pri Jarovciach nemusia odstrániť. O rozhodnutí špeciálneho stavebného úradu informoval minister dopravy Andrej Doležal.
Súd nevzal do väzby vrcholového manažéra D4R7 Construction Michaela Heerdta, ktorého polícia obvinila z ohrozovania a poškodzovania životného prostredia.
Polícia vzniesla obvinenie voči dvom vrcholným manažérom spoločnosti D4R7 Construction, ktorá je hlavným zhotoviteľom projektu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Obvinila ich z trestného činu ohrozovania a poškodzovania životného prostredia, spôsobili údajne škodu vo výške 12,5 milióna eur.
Hlavný zhotoviteľ projektu bratislavského obchvatu, spoločnosť D4 R7 Construction, doručil Špeciálnemu stavebnému úradu ďalšie správy od nezávislých expertov k problematickému násypu na úseku rozostavanej diaľnice D4 pri Jarovciach.
Úsek obchvatu Bratislavy R7 by mal byť otvorený do konca leta, povedal pred rokovaním vlády minister dopravy Andrej Doležal. „Momentálne tam prebieha kolaudačné konanie, ale chceme ho otvoriť do predčasného používania.“
Stavba úseku R7 bratislavského obchvatu je takmer pred dokončením, ale sú tam úseky, ktoré sú v rozpore s bezpečnosťou cestnej premávky, povedal minister dopravy Andrej Doležal. Hovorí napríklad o nespevnených krajniciach alebo o svahoch, ktoré podliehajú erózii.
Rozhodnutie o osude násypu rozostaveného úseku obchvatu Bratislavy pri Jarovciach sa najnovšie očakáva do 15. mája. Časť je kontaminovaná azbestom, hovorí sa aj o jej nestabilite. Minister dopravy Doležal tvrdí, že ho budú musieť odstrániť.
„Tam sú brvná, kachličky, sklo, tam je stavebný odpad, tam sú tuby zubnej pasty,“ tvrdil dnes minister dopravy Doležal o rozostavanom úseku obchvatu Bratislavy pri Jarovciach. Staviteľské konzorcium D4R7 reagovalo, že výroky analyzujú.
Odstránenie problematického násypu na obchvate Bratislavy bude musieť prebiehať v špeciálnom režime, tvrdí minister dopravy Andrej Doležal. Dnes zverejnil informácie, že úsek diaľnice D4R7 pri Jarovciach bude treba zrejme rozobrať.
Minister dopravy Doležal očakáva odstránenie problematického násypu na úseku D4 pri Jarovciach. Navyše podľa neho existuje podozrenie, že takýchto kopcov plných odpadu existuje na stavbe bratislavského obchvatu viac a chce preto širší ekoaudit.
Na stavbe bratislavského obchvatu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa v piatok stal smrteľný pracovný úraz. Podľa polície k nemu došlo na úseku staveniska smerom od Podunajských Biskupíc na Lieskovec.
Prvé kilometre bratislavského obchvatu by mohli šoférom odovzdávať niekoľko týždňov po voľbách. Minister dopravy Árpád Érsek hovorí o postupnom nábehu do 30 kilometrov najmä južných častí rozostavanej autostrády. „Mohol som tlačiť na pílu, ale povedal som, že to odovzdám vtedy, ak to bude mať hlavu a pätu.“
Dodávateľ obchvatu Bratislavy má tri mesiace na to, aby odvrátil nutnosť prestavať časť úseku pri Jarovciach. Rozostavaný násyp je kontaminovaný azbestom.
Azbestom kontaminovaný úsek obchvatu Bratislavy bude s vysokou pravdepodobnosťou treba prestavať. Vyplýva to z posúdenia špeciálneho stavebného úradu. Finálne rozhodnutie však padne až po voľbách.