Škandál Volkswagenu
Články
Minúta po Minúte
Bývalý šéf Audi Rupert Stadler dostal podmienečný trest väzenia na 21 mesiacov za podiel v kauze emisných podvodov z roku 2015. Stal sa prvým odsúdeným členom vedenia koncernu Volkswagen, ktorého súčasťou je Audi.
Nemecký súd rozhodol, že na odškodnenie majú nárok ďalší majitelia dieselových áut. Podľa jeho verdiktu musia automobilky VW, Mercedes-Benz a Audi odškodniť vlastníkov vozidiel, ktoré spĺňajú emisné limity iba pri učitých teplotách.
VW a Audi zaplatia 85 miliónov dolárov za urovnanie obvinenia, že porušili zákony Texasu na ochranu prírody v súvislosti s emisným škandálom. Kauza, ktorá sa prevalila v roku 2015, stála nemecký koncern desiatky miliárd dolárov. (reuters)
Bývalý šéf Audi Rupert Stadler priznal vinu v kauze podvodov pri testoch s emisiami, ku ktorým sa koncern VW prihlásil v roku 2015. Súd Stadlerovi predtým sľúbil podmienečný trest, ak sa plne dozná a zaplatí 1,1 milióna eur.
Bývalý šéf Audi Rupert Stadler je pripravený priznať sa k podvodu v kauze dieselových emisií. Audi a materský koncern Volkswagen sa v roku 2015 prihlásili k tomu, že používali nelegálny softvér na podvádzanie pri emisných testoch.
Európsky súd obmedzil prekážky pre žaloby o odškodnenie majiteľov naftových áut s neprípustnou výfukovou technikou. Výrobcovia môžu byť zodpovední, aj keď konali bez úmyslu podvádzať. Pre automobilky je výrok súdu ťažká rana.
Súdny dvor EÚ označil za nezákonný softvér Volkswagenu, ktorý v dieselových autách pri niektorých teplotách vypína filtráciu emisií. Súd tak otvoril cestu k odškodneniu majiteľov áut s týmto softvérom.
Volkswagen vyplatí v Británii 193 miliónov libier za urovnanie škandálu s meraním emisií. Peniaze si rozdelí viac než 90-tisíc britských vodičov áut so softvérom, ktorý zlepšoval výsledky emisných testov naftových motorov. (bbc)
Volkswagen zaplatí 3,5 milióna dolárov za urovnanie žaloby v Spojených štátoch. Podal ju štát Illinois v súvislosti so škandálom okolo manipulácií s emisiami naftových áut. Týkala sa 1200 vozidiel.
Nemecko vyšetruje pre naftové motory zamestnancov bývalej automobilky PSA, ktorá je teraz súčasťou skupiny Stellantis. Vyšetrovanie sa týka prípadných manipulácií s emisiami, uviedlo bez ďalších podrobností štátne zastupiteľstvo.
Nemci boli za Dieselgate odškodnení, Slováci nie. Európska komisia vyzvala Volkswagen, aby za škandál s dieselovými motormi odškodnil všetkých zákazníkov v EÚ. V Nemecku to dokázali pomocou kolektívnych žalôb, na Slovensku sa nenazbieralo dosť ľudí. (euractiv)
EÚ opäť vyzvala Volkswagen, aby odškodnil za emisný škandál všetkých dotknutých spotrebiteľov, nielen nemeckých. VW priznal manipuláciu so softvérom na meranie emisií v roku 2015, časť sporov sa dostala na európsky súd. (reuters)
VW zaplatí štátom New Hampshire a Montana spolu 1,5 milióna dolárov za urovnanie škandálu okolo merania emisií. Už skôr sa dohodol so súdmi, že na pokutách v USA zaplatí 20 miliárd. Rieši ešte spory s vládami jednotlivých štátov a úradmi. (reuters)
Lízingoví klienti nemajú automaticky nárok na odškodné za autá od Volkswagenu, ktoré boli vybavené naftovým motorom umožňujúcim podvody pri emisných testoch. Vyplýva to z verdiktu spolkového súdneho dvora BGH v Karlsruhe.
Akcionári VW schválili dohodu o urovnaní s bývalými manažérmi, ktorá sa týka emisného škandálu. Koncern získa odškodné 288 miliónov eur. Dohoda je významným míľnikom firmy v snahe uzavrieť kauzu, ktorá ju stála vyše 32 miliárd dolárov.
Volkswagen sa dohodol s bývalými vysokými manažérmi, že zaplatia odškodné 288 miliónov eur v súvislosti s emisným škandálom. Dohodu musí ešte schváliť výročné valné zhromaždenie, ktoré je naplánované na 22. júla.
Berlínska prokuratúra obžalovala bývalého šéfa VW z krivej výpovede vo veci emisného škandálu. Martin Winterkorn v nemeckom parlamente uviedol, že pred prepuknutím aféry nevedel o manipuláciách s výfukovými testmi. Prokuratúra tvrdí opak.
Bývalý riaditeľ Volkswagenu Martin Winterkorn zaplatí koncernu 10 miliónov eur ako náhradu škody za škandál okolo podvodov so softvérom, ktorý umožnil manipulovať s testami naftových áut. (čtk)
VW bude žiadať náhradu škody za naftový škandál od dvoch vrcholných manažérov. Automobilka došla k záveru, že jej bývalý šéf Martin Winterkorn a Rupert Stadler, ktorý viedol Audi, zanedbali starostlivosť riadneho hospodára.
Audi nie je automaticky zodpovedné za naftový škandál materského Volkswagenu. Rozhodol o tom spolkový súdny dvor. Podľa neho na taký záver nestačí skutočnosť, že problematický motor vyvinutý VW použilo Audi v niektorých svojich modeloch.