Články
Minúta po Minúte
Železnice zhruba na hodinu prerušili vlakovú dopravu cez Kysak, dôvodom bola podľa ZSSK porucha zabezpečovacieho zariadenia. Doprava je už obnovená, vlaky medzi Popradom a Košicami aj Prešovom a Košicami však meškajú.
Regiojet od stredy 27. marca predĺži linku Praha – Košice až do ukrajinského Čopu. Pôjde o nočný vlak, z ktorého sa bude dať prestúpiť na spoje ukrajinských železníc, uviedol český dopravca.
Medzištátne vlaky z Bratislavy do Česka budú od soboty do 21. marca jazdiť okľukou cez Holíč. Okrem jednej výnimky budú končiť už v Břeclavi, cestujúci do Prahy potom prestúpia na railjet z rakúskeho Grazu. Dôvodom je výluka.
Vlaky v Nemecku sa k bežnej prevádzke vrátia až v sobotu, hoci rušňovodiči Deutsche Bahn ukončia štrajk dnes o 13.00. Odborári z GDL sa snažia vydobyť si lepšie mzdové a pracovné podmienky.
České dráhy a ZSSK vypravia špeciálne vlaky na majstrovstvá sveta v hokeji v Ostrave. Z Košíc pôjde postupne sedem párov spojov, cestovné v balíčkoch so vstupenkami na zápasy sa podľa železníc pohybuje od 204 do 260 eur.
Deutsche Bahn pre štrajk rušňovodičov vypravujú zhruba pätinu spojov. Problémy mali predovšetkým zahraniční návštevníci, Berlínčania si vyberajú iné druhy dopravy a premávka na uliciach je hustejšia, píše ČTK, podľa ktorej odbory GDL strácajú podporu verejnosti.
V Prešove začali rekonštruovať most ponad železničnú trať na ulici Lesík delostrelcov. Zákazku za vyše štyri milióny eur dostal od župy Metrostav. V najhoršom stave boli lávky, ktoré patria mestu. Od apríla 2021 sú uzavreté.
Trať z Devínskej Novej Vsi po hranicu s Rakúskom zrekonštruuje za 10,84 milióna eur rakúska skupina Porr. Železnice budú financovať práce z Nástroja na prepojenie Európy CEF a zo štátneho rozpočtu. Výluka sa začala v pondelok.
Železniciam by podľa analytika Rastislava Farkaša pomohla pri nedostatku zamestnancov automatizácia. Potrebovali by tak napríklad menej výhybkárov, keďže dnes sa výhybky často prehadzujú ručne.
Železničiarov už chýba toľko, že to môžu pocítiť cestujúci. Napríklad obci Sekule hrozí, že v nej nebudú zastavovať niektoré spoje. V bratislavskej hlavnej stanici podľa odborára pre nedostatok výpravcov meškajú vlaky.
Útvar hodnoty za peniaze odporúča ZSSK, aby ďalšie vlaky z plánu obnovy presunula zo stredného na východné Slovensko. Železnice chcú využiť opciu na šesť elektrických vlakov od českej Škody a ŽOS Trnava.
Nemecké železnice zasiahne od stredy na 35 hodín ďalší štrajk rušňovodičov Deutsche Bahn. Odborári si tento počet hodín vybrali tak, aby symbolizoval ich základnú požiadavku na zníženie pracovného času na 35 hodín.
Železničiari hovoria o katastrofálnej situácii, kritický podľa nich nie je len stav koľajníc, ale aj nedostatok ľudí. Ministerstvo dopravy reagovalo, že chce vytrénovať stovky nových rušňovodičov. (euractiv)
Na nemeckých železniciach hrozí ďalší rozsiahly štrajk rušňovodičov. Deutsche Bahn vyhlásili rokovania s odbormi GDL za skrachované. Odborári od vlaňajšieho novembra štrajkovali štyrikrát.
Od nedele sa bude meniť cestovný poriadok na železniciach, hlavnými novinkami sú však výluky. Územie na východe Slovenska, kde jazdia namiesto vlakov autobusy, sa ešte rozšíri a skomplikuje sa aj cestovanie do Viedne.
Firma Transprojekt, ktorá mala rekonštruovať bratislavskú hlavnú stanicu, je v konkurznom konaní, píšu Hospodárske noviny. Do konkurzu ju chce poslať jeden z veriteľov, firma Edyplus. (hnonline.sk)
Vo Vrbovom začali stavať cyklotrasu namiesto opustenej železničnej trate do Piešťan. Stavba bude stáť zhruba päť miliónov eur, zákazku dostala firma OHLA ŽS. O záchranu trate sa v minulosti snažili železniční nadšenci, ktorí organizovali jazdy cyklodrezín.
Od 4. marca čaká železničnú dopravu z Bratislavy do Viedne ďalšia rozsiahla výluka. Vlaky z hlavnej stanice do Marcheggu vôbec nepôjdu, nahradí ich len päť párov autobusov denne. Dôvodom je elektrifikácia trate. Obmedzenia potrvajú zrejme až do polovice decembra. (imhd.sk)
Železnice nasadili do prevádzky prvé tri zo štvorice veľkokapacitných elektrických vlakov od poľského Stadleru. Kúpili ich pomocou eurofondov za 77 miliónov eur, jeden vlak s kapacitou 611 miest na sedenie tak vychádza na zhruba 19 miliónov.
Urobíme všetko, aby sme vyčerpali eurofondy do posledného centu, tvrdí štátna tajomníčka rezortu dopravy Denisa Žiláková. Stav železníc sa podľa nej nezlepší bez dostatku pracovnej sily. „Chceme pripraviť rekvalifikačný projekt, ktorým vytrénujeme stovky nových rušňovodičov,“ hovorí.